We gebruiken cookies om te kijken of je ons leuk vindt. Voor de rest laten we je gerust. Echt waar.

We beloven het.

Screenshot-2019-02-27-at-22.06.00

Flexmail: nieuwe wind, nieuwe tool.

Flexmail is voor heel wat marketeers hét communicatieplatform bij uitstek. Het is voor hen de tool om hun boodschap de wijde wereld in te sturen, nieuwe doelgroepen te verwelkomen of interessante updates met een bepaalde groep mensen te delen. Stilstaan is achteruitgaan, klonk het bij de makers van de Limburgse tool. En dus werd ik ingeschakeld!

Een nieuwe boost voor Flexmail

De huidige versie van Flexmail gaat al een tijdje mee. Doorheen de jaren waren er lichte wijzigingen aan de software, werden extra functies toegevoegd en zelfs andere tools overgenomen en geïntegreerd. Sinds de lancering ervan zette het bedrijf fors in op marketing, aantrekken van nieuwe en behouden van bestaande klanten.

Tegelijkertijd veranderde hun sector aan een sneltreintempo. De internationale concurrentie bleef sterk groeien en omwille van de GDPR zijn e-mailmarketeers iets voorzichtiger. De nieuwe Business Unit Manager van Flexmail vond dat het tijd was om hierop in te spelen, en wil het e-mailplatform een serieuze boost geven.

Flexmail begrijpen

Data-driven met nuances

Een goed digitaal onderzoek begint bij een spreekwoordelijke duik in de beschikbare data. Daarom zorgde ik er in eerste instantie voor dat alle gebruikersacties meetbaar waren. Verschillende zoektochten in de database gaven me meer inzichten over het gebruik van de tool, de topprioriteiten van klanten en de mogelijkheden die ze minder gebruiken.

Natuurlijk is data key, maar zijn ook nuances van cruciaal belang. Daarom belde ik enkele marketeers op, ging ik (serieus veel) koffie drinken met het personeel van Flexmail en deed ik uitgebreide interviews bij de klanten van Flexmail.

Hannes worstelde zich op korte tijd door jaren van legacy-beslissingen, bracht nieuwe ideeën en solide conclusies na uitgebreide research. Dankzij zijn sterke communicatieskills betrok hij het hele team doorheen de verschillende fases van ons proces. En het eindresultaat? We kunnen bijna niet wachten om dat aan onze klanten te tonen.

– Michelle Dassen, Business Unit Manager bij Flexmail

High-fidelity prototypes voor een high-fidelity solution

Al deze input vormde de basis voor mijn persona’s en toptaken. Ik leerde dat heel wat mensen Flexmail gebruiken voor segmentatie, organisatie van events, opstellen van formulieren, … en begon dus oplossingen te bedenken die hier perfect bij aansluiten. Daarna brachten ik samen met Dieter Peirs alles samen in één interface en startte de bouwwerken en testfase van het high-fidelity prototype.

Het sterke onboardingstraject is een gids naar én doorheen het platform. Het verhoogt de instroom, laat sales support dalen en zorgt ervoor dat klanten sneller aan de slag kunnen. Een win-win! Daarom werd bij de onboarding niets aan het toeval overgelaten: ik focuste me zowel op nieuwe klanten als op bestaande klanten. Het nieuwe platform moet per slot van rekening ook bij hen in de smaak vallen.

Dat alles gebeurt onder het toeziend oog van een testpanel. Pas wanneer wij al hun problemen getackeld hebben, begint de verdere uitwerking ervan.

We lieten Hannes in volle vertrouwen zijn tanden in ons product zetten. Hij is een kei om je bestaande ideeën en veronderstellingen uit te dagen. Toch is hij betrokken genoeg om trouw te blijven aan de ziel van je product en klanten.

– Michelle Dassen, Business Unit Manager bij Flexmail

Nog even geduld...

De nieuwe versie van Flexmail is nog in volle ontwikkeling. Op dit ogenblik creëren developers de nieuwe tool, accountstructuren, rechten en formulieren. Daarom mag ik er nog niet té veel over zeggen (wat moeilijk is als je zo enthousiast bent).

Toch kan ik je vertellen dat deze nieuwe versie geen simpele update van het bestaande platform is. Flexmail trekt namelijk volledig de kaart van transparantie, in tijden waar privacy onder serieuze druk staat. Deze nieuwe insteek, de gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie maken van Flexmail de e-mailmarketingtool van de toekomst.

Benieuwd hoe ik jouw tool of oplossing nieuw leven inblaas?

Neem contact met me op, dan drinken we samen een koffie. (Ik ken er dankzij die gesprekken alles van!)